Přeskočit navigaci Úvodní stránka O projektu Redakční rada Informace pro média Napsali o nás Kontakt RSS

NovinkyDeset tipů, jak si u počítače neničit oči

 

Novinky

Deset tipů, jak si u počítače neničit oči

Sedavé zaměstnání a neustálé hledění do monitoru se podepisuje i na našem zraku. Hrbíme se, mžouráme na klávesnici a studený jas okolního osvětlení nás bodá do očí. Nabízíme pár rad, jak situaci zlepšit.

Deset tipů, jak si u počítače neničit oči
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT

Práce s počítačem je pro naše oči namáhavá. Jejich dlouhodobé zatěžování vede velmi často ke vzniku tzv. syndromu počítačového vidění. Tento syndrom se může projevit celkovou nebo oční únavou, sníženou produktivitou, zarudnutím očí nebo rozmazaným viděním. Riziko těchto obtíží ale můžete snížit dodržováním následujících pravidel.

  1. Choďte na prohlídky. Pravidelné kontroly očí u specialisty jsou tou nejlepší prevencí. Důležité je informovat lékaře o tom, jak často s počítačem pracujete a v jaké pracovní vzdálenosti. 
  2. Upravte osvětlení. Umělé ozáření v místnosti, kde používáte počítač, by mělo být tlumenější. Kupte tedy spíše žárovky s nižší intenzitou nebo fluorescenční zářivky. Světlo z venku regulujte pomocí žaluzií nebo rolet. Na monitor by nemělo dopadat přímé světlo, nevhodné je tedy jeho umístění v blízkosti oken.     
  3. Snižte odlesky. Používání antireflexních filtrů nebo přímo monitorů zmírní oslnění a uleví očím.
  4. Pořiďte si moderní typ. LCD monitory jsou ke zraku šetrnější než CRT obrazovky. Pokud používáte CRT monitor, obnovovací frekvence by rozhodně neměla být nižší než 75 Hz, aby nedocházelo k přetěžování očí. 
  5. Dbejte na správné nastavení. Jas a kontrast by měly být stejné jako okolní prostředí. Nejvhodnější barevná kombinace pro zrak je černý text na bílém pozadí. 
  6. Mrkejte. Při práci u počítače mrkáme mnohem méně než obvykle, což zvyšuje riziko vzniku suchého oka. Snažte se proto cíleně mrkat častěji. 
  7. Procvičujte oči. Každých 20 minut se místo do monitoru zadívejte po dobu 20 sekund na nějaký vzdálený předmět. Dalším cvičením je hledět střídavě na vzdálenější a bližší předmět.  
  8. Nezapomínejte na přestávky. Několik krátkých pětiminutových pauz během dne oči osvěží a pomůže jim se uvolnit.
  9. Dodržujte správnou vzdálenost. Oči by měly být od počítače ve vzdálenosti 50 až 60 cm. Střed monitoru by měl být nastaven v úhlu 10 až 15 stupňů pod úrovní zraku.
  10. Vyměňte čočky za brýle. Čočky k práci s počítačem nejsou vhodné, protože mohou více vysušovat oči. Noste proto raději brýle nebo si nechte předepsat speciální brýle pro práci s počítačem.

(svat)

Zdroj:
www.allaboutvision.com

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 0

Čtěte také..

Jóga a hraní na trubku mohou být rizikem pro naše oči

Jóga a hraní na trubku mohou být rizikem pro naše oči

Škodí kosmetika očím?

Škodí kosmetika očím?

Ubraňte se sněžné slepotě

Ubraňte se sněžné slepotě

10 zásadních otázek před nákupem slunečních brýlí

10 zásadních otázek před nákupem slunečních brýlí

Slábnoucí zrak způsobuje pády a zranění

Slábnoucí zrak způsobuje pády a zranění

Šest tipů pro uchování zdravého zraku

Šest tipů pro uchování zdravého zraku

 

Velikost písma:

A A A

Vyhledávání

 
 

E-mailový zpravodaj

 

Poradna lékaře

 

Hrozí Vám glaukom?

Zodpovězte několik otázek a poraďte se s lékařem.

Otestovat se stáhnout dotazník v PDF
 

Soute�te s n�mi

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Platnost: 1. 1. - 31. 1. 2019

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá.

 

Spolupracujeme

 
 
 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Doporučujeme:  Žloutenka a její léčba