Přeskočit navigaci Úvodní stránka O projektu Redakční rada Informace pro média Napsali o nás Kontakt RSS

NovinkyZatočte s únavou očí jednou provždy

 

Novinky

Zatočte s únavou očí jednou provždy

Čím více času trávíme u počítače, s tablety a chytrými telefony, tím častěji nás to postihuje: zarudlé, unavené oči a rozmazané vidění, k čemuž se nezřídka připojí i bolest hlavy.

Zatočte s únavou očí jednou provždy
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT

Čím více času trávíme u počítače, s tablety a chytrými telefony, tím častěji nás to postihuje: zarudlé,  unavené oči a rozmazané vidění, k čemuž se nezřídka připojí i bolest hlavy. I když se nejedná o nic vážného a příznaky časem samy odezní, překážejí nám v práci i při zábavě. Nenamáhejte oči víc, než je nutné, a občas jim dopřejte ten správný relax!

Jak své oči nenamáhat zbytečně

Únavu očí můžete snížit vhodnou úpravou pracovního nebo domácího prostředí, která vašim očím zajistí při práci i zábavě maximální komfort.

  • Umístěte monitor do správné vzdálenosti – nejlepší vzdálenost monitoru od očí může být individuální, obvykle by se však měla pohybovat mezi 40 až 60 cm. Zároveň by měl být monitor umístěn tak, abyste k němu nemuseli zdvihat oči, ale hleděli spíše mírně dolů.
  • Monitor pravidelně čistěte – prach a otisky prstů na monitoru snižují kontrast a mohou způsobovat rušivé odlesky, které zbytečně unavují oči.
  • Zabraňte odleskům – umístěte monitor tak, aby na něj nedopadalo světlo od okna a aby ani umělé osvětlení v místnosti nevytvářelo na monitoru nežádoucí odlesky.
  • Nepřidělávejte si práci zbytečně – pokud pracujete na počítači a zároveň s tištěnými dokumenty, umístěte papíry do stojanu vedle monitoru, tak abyste nemuseli neustále sklánět oči k papírům na stole.   

Jak svým očím dopřát ten správný odpočinek

Máte-li pocit, že je toho na vaše oči už příliš, dopřejte jim pořádný relax. Pokud budete vědět, jak na to, zotaví se váš zrak rychleji a zarudnutí i opuchlá víčka brzy odezní.

  • Zdvihněte oči – přibližně každých 20 minut si udělejte miniaturní přestávku. Odvraťte oči od monitoru a dívejte se asi půl minuty do dálky na vzdálenější předměty nebo objekty za oknem.
  • Přiložte obklad – pokud jsou vaše oči unavené a suché, vyždímejte čistý kapesník v teplé vodě a přiložte jej na chvíli na zavřená víčka.
  • Použijte umělé slzy – pokud na suché a podrážděné oči trpíte pravidelně, kupte si v lékárně umělé slzy a oči jimi čas od času zvlhčete.
  • Zvlhčete vzduch – stejně jako naše pokožka i naše oči trpí nejvíce v suchém vzduchu. Pořiďte si zvlhčovač vzduchu, položte na topení odpařovače nebo alespoň mokrý ručník.  

(vek)

Zdroj: www.webmd.com

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 0

Čtěte také..

Když v oku spadne opona: varování před mozkovou příhodou

Když v oku spadne opona: varování před mozkovou příhodou

Diabetes 2. typu zvyšuje riziko vzniku glaukomu

Diabetes 2. typu zvyšuje riziko vzniku glaukomu

Alzheimerova choroba a glaukom: různé nemoci, stejné rizikové faktory

Alzheimerova choroba a glaukom: různé nemoci, stejné rizikové faktory

Kontaktní čočky budoucnosti vám změří nitrooční tlak

Kontaktní čočky budoucnosti vám změří nitrooční tlak

Poslušnost vám může zachránit zrak

Poslušnost vám může zachránit zrak

Zelený zákal a kontaktní čočky: jde to dohromady?

Zelený zákal a kontaktní čočky: jde to dohromady?

 

Velikost písma:

A A A

Vyhledávání

 
 

E-mailový zpravodaj

 

Poradna lékaře

 

Hrozí Vám glaukom?

Zodpovězte několik otázek a poraďte se s lékařem.

Otestovat se stáhnout dotazník v PDF
 

Soute�te s n�mi

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Platnost: 1. 1. - 31. 1. 2019

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá.

 

Spolupracujeme

 
 
 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Cestovní nemoci:  Kam za teplem? Nejoblíbenější destinace českých cestovatelů